CURS ABA în 2019 la BOTOȘANI
DURATĂ
NUMĂR CURSANȚI
CURS ABA ACREDITAT
Cursul este acreditat cu 48 de credite de Colegiul Psihologilor din România, creditele oferindu-se doar psihologilor cu drept de liberă practică, care participă la toate cele 4 module.
CUI SE ADRESEAZĂ
Cursul se adresează psihologilor cu drept de liberă practică, dar și părinților și celor care au în terapie persoane cu autism, sau care doresc sa înceapă o carieră în acest domeniu. Are o mare aplicabilitate practică și se bazează în mare parte pe aplicarea tuturor informațiilor teoretice în terapia copiilor. Cursul clarifică dificultățile copiilor cu tulburări din spectru autist, descrie comportamentele și modalitățile de a interveni, precum și cauzele comportamentelor.
UNDE ARE LOC?
Cursul are loc în Botoșani, Școala Profesională Specială „Sfântul Stelian”, Str. Dimitrie Rallet, nr. 6 (vis-a-vis de Inspectoratul Școlar).
INTERVAL ORAR
și
Sâmbătă între 09:00 – 17:00
CUM ACHIT?
Taxa se achită în contul bancar deschis la Alpha Bank, Sucursala Perla
IBAN: RO51BUCUE47774732511RO01
CÂT COSTĂ?
SEPTEMBRIE 2019
Modulul I
6, 7 septembrie 2019
OCTOMBRIE 2019
Modulul II
4, 5 octombrie 2019
NOIEMBRIE 2019
Modul III
8, 9 noiembrie 2019
DECEMBRIE 2019
Modul IV
13, 14 decembrie 2019
Cursul va fi susținut de Daniela (Martinescu) Gavankar, psiholog specialist și supervizor în cadrul Colegiului Psihologilor din România, având experiență în terapia și recuperarea copiilor cu autism din 2001, Master în Applied Behavior Analysis, University of North Texas.
În experiența de peste 17 ani, Daniela (Martinescu) Gavankar a lucrat ca logoped, profesor psihopedagog în școală specială, ca terapeut ABA, shadow și coordonator ABA, susține cursuri de peste 15 ani, iar din anul universitar 2018-2019 predă ABA la masterul de Psihologie Clinică al Universității Spiru Haret.
Informații și înscrieri:
Informații și înscrieri: asociatia.aita@yahoo.com
0753.055.852 de luni până vineri între orele 09.00 -17.00
0740 227 451 – Marilena Rusu Ioniță (Botoșani)
TEMATICĂ:
MODULUL I
Concepte cheie în analiza comportamentală aplicată (ABA)
- Copilul cu autism: semne și caracteristici
- Definiția analizei comportamentale aplicate (ABA);
- Principiile ABA;
- Discrete trial în ABA;
- Componentele unui discrete trial și caracteristicile acestora:
- SD: stimul discriminativ, Prompt, Răspuns, Consecință,
- Analiza comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist;
- Tehnici de utilizare a recompensei; Tipuri de întăritori (recompense);
- Principiile acordării recompenselor;
- Tehnici de utilizare a pedepsei. Tipuri de pedeapsă folosite in ABA: Time-out, Supra-corecția;
- Exerciții pe baza DT (discrete trial);
- Organizarea unei sesiuni de terapie;
- Greșeli frecvente în terapie;
MODULUL II
Comunicare și limbaj în autism
- Caracteristicile limbajului la copilul cu autism
- Ce este limbajul receptiv?
- Ce este limbajul expresiv?
- Ce este sistemul de comunicare cu ajutorul imaginilor
- Gesturi în comunicare
- Limbajul verbal, Imitarea motorie, orală, verbală
- Verbal behavior și operanții verbali, Tact, Mand, Intraverbal, Echoic
- Comunicarea funcțională
- 40% dintre persoanele cu autism rămân non-verbale toată viața
- Token economy; Modelare
- Înlănțuire; Tipuri de înlănțuire
- Task analysis
- Extincția
- Analiza funcțională a comportamentului (funcții)
- Modelarea comportamentului raportat la funcție
- Alegerea obiectivelor / programelor în terapie
- Programe pentru dezvoltarea cognitivă
- Programe pentru dezvoltarea motrică
- Teoria minții
MODULUL III
Generalizarea comportamentelor. Joc si socializare in autism
Tipuri de generalizare:
- Generalizarea SD
- Generalizarea răspunsurilor
- Generalizarea persoanei
- Generalizarea locației
- Generalizarea stimulilor utilizați
- Generalizarea cadrului terapiei
- Generalizarea distanței
- Generalizarea recompensei
- Generalizarea mixtă
- Principii pentru promovarea generalizării în joc și activități și în cărți
- Cine face generalizarea?
- Pași în învățarea abilităților și deprinderilor:
– Masterare,
– Mentinere,
– Generalizare,
– Automatizare;
- Joc și socializare în autism
- Imitare cu și fără obiect
- Joc independent, joc paralel, joc social
- Interacțiune și socializare cu cei de aceeași vârstă
- Am făcut totul, de ce nu a recuperat complet?
MODULUL IV
Autonomia personală a copilului cu autism. Grădiniță și shadowing
- Autonomie la masă
- Desensibilizare la anumite alimente
- Programul structurat de masă
- Autonomie la baie: Spălat, Îmbrăcat, încălțat
- Programul de toaletă: pregătirea familiei și a copilului
- Implemetarea programului – învățarea folosirii toaletei. Alte reguli de respectat în baie.
- Autonomie în parc, pe stradă. Autonomie la magazin.
- Siguranța copiilor cu autism
- Pericole la care se expun în casă și în afara casei.
- Prerechizite pentru integrarea în grădiniță
- Școala de masă vs. școala specială; Alternative în educație.
- Probleme de comportament în colectivitate
- Shadow. Cine poate fi shadow, care sunt responsabilitățile, care nu sunt responsabilitățile sale.
- Cum încurajăm relațiile sociale între copii?
- Adolescentul si adultul cu autism
- Concluzii