CURS ABA specialiști, noiembrie 2020 - februarie 2021
SOLD OUT!
DURATĂ
CURS ABA ACREDITAT
Cursul este acreditat cu 48 de credite de Colegiul Psihologilor din România, creditele oferindu-se doar psihologilor cu drept de liberă practică, care participă la toate cele 4 module.
CUI SE ADRESEAZĂ
Cursul se adresează psihologilor cu drept de liberă practică, dar și părinților și celor care au în terapie persoane cu autism, sau care doresc sa înceapă o carieră în acest domeniu. Are o mare aplicabilitate practică și se bazează în mare parte pe aplicarea tuturor informațiilor teoretice în terapia copiilor. Cursul clarifică dificultățile copiilor cu tulburări din spectru autist, descrie comportamentele și modalitățile de a interveni, precum și cauzele comportamentelor.
UNDE ARE LOC?
Cursul are loc ONLINE
INTERVAL ORAR
și
Sâmbătă între 09:00 – 17:00
CUM ACHIT?
Taxa se achită în contul AITA GROW TRAINING SRL deschis la Banca Transilvania.
CUI: 43279503
IBAN: RO21BTRLRONCRT0576909301
CÂT COSTĂ?
Taxa de participare la acest curs pentru specialiști este de 1400 de lei (350 de lei / modul), iar pentru părinții înscriși la curs (pentru părinți NU se oferă diplomă), taxa de participare este de 800 de lei (200 de lei / modul).
Taxa de participare se achită în contul AITA GROW TRAINING SRL.
Plata se face pe modul, înainte de fiecare modul. Diploma se acordă doar după parcurgerea tuturor celor 4 module.
* Menționăm că data desfășurării cursului poate suferi modificări până se formează grupa de 20 cursanți.
NOIEMBRIE 2020
Modulul I
27, 28 noiembrie 2020
DECEMBRIE 2021
Modulul II
18, 19 decembrie 2021
IANUARIE 2021
Modul III
15, 16 ianuarie 2021
FEBRUARIE 2021
Modul IV
12, 13 februarie 2021
Cursul va fi susținut de Daniela (Martinescu) Gavankar, psiholog specialist și supervizor în cadrul Colegiului Psihologilor din România, având experiență în terapia și recuperarea copiilor cu autism din 2001, Master în Applied Behavior Analysis, University of North Texas.
În experiența de peste 18 ani, Daniela (Martinescu) Gavankar a lucrat ca logoped, profesor psihopedagog în școală specială, ca terapeut ABA, shadow și coordonator ABA, susține cursuri de peste 15 ani, iar din anul universitar 2018-2019 predă ABA la masterul de Psihologie Clinică al Universității Spiru Haret.
Informații și înscrieri:
Informații și înscrieri: officeaita@yahoo.com
0753.055.852 de luni până vineri între orele 09.00 -17.00
TEMATICĂ:
MODULUL I
Concepte cheie în analiza comportamentală aplicată (ABA)
- Copilul cu autism: semne și caracteristici
- Definiția analizei comportamentale aplicate (ABA)
- Principiile ABA
- Discrete trial în ABA
- Componentele unui discrete trial și caracteristicile acestora
- SD: stimul discriminativ, Prompt, Răspuns, Consecință
- Analiza comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist
- Tehnici de utilizare a recompensei; Tipuri de întăritori (recompense)
- Principiile acordării recompenselor
- Exerciții pe baza DT (discrete trial)
- Organizarea unei sesiuni de terapie
- Greșeli frecvente în terapie;
MODULUL II
Comunicare și limbaj în autism
- Caracteristicile limbajului la copilul cu autism
- Ce este limbajul receptiv / expresiv?
- Ce este sistemul de comunicare cu ajutorul imaginilor
- Gesturi în comunicare
- Limbajul verbal, Imitarea motorie, orală, verbală
- Verbal behavior și operanții verbali, Tact, Mand, Intraverbal, Echoic
- Comunicarea funcțională
- Extincția
- Analiza funcțională a comportamentului (funcții)
- Modelarea comportamentului raportat la funcție
- Principiile acordării recompenselor
- Tehnici de utilizare a pedepsei. Tipuri de pedeapsă folosite în ABA: Time-out, supra-corecția
- Alegerea obiectivelor / programelor în terapie
- Programe pentru dezvoltarea cognitivă
- Programe pentru dezvoltarea motrică
- Teoria minții
MODULUL III
Generalizarea comportamentelor. Joc si socializare in autism
- Tipuri de generalizare: generalizarea SD, răspunsurilor, persoanei, locației, stimulilor, recompensei, mixtă
- Principii pentru promovarea generalizării în joc, în activități și în cărți
- Cine face generalizarea?
- Pași în învățarea abilităților și deprinderilor:
- Masterare
- Menținere
- Generalizare
- Automatizare
- Joc și socializare în autism
- Imitare cu și fără obiect
- Joc independent, joc paralel, joc social
- Interacțiune și socializare cu cei de aceeași vârstă
- Am făcut totul, de ce nu a recuperat complet?
MODULUL IV
Autonomia personală a copilului cu autism. Grădiniță și shadowing
- Autonomie la masă
- Desensibilizare la anumite alimente
- Programul structurat de masă
- Autonomie la baie: Spălat, Îmbrăcat, încălțat
- Programul de toaletă: pregătirea familiei și a copilului
- Implemetarea programului – învățarea folosirii toaletei. Alte reguli de respectat în baie.
- Autonomie în parc, pe stradă. Autonomie la magazin.
- Siguranța copiilor cu autism: Pericole la care se expun în casă și în afara casei
- Prerechizite pentru integrarea în grădiniță
- Școala de masă vs. școala specială; Alternative în educație
- Probleme de comportament în colectivitate
- Shadow. Cine poate fi shadow, care sunt responsabilitățile, care nu sunt responsabilitățile sale
- Cum încurajăm relațiile sociale între copii?
- Adolescentul si adultul cu autism
- Concluzii
- Test final de evaluare a cunoștințelor