Meniu Închide

CURS ABA specialiști, octombrie 2021 - februarie 2022

CURS: Tehnici de analiză comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist.
MODULE: 4
ORGANIZATORI: Asociația pentru Intervenție Terapeutică în Autism (AITA)
LECTOR: Psiholog Specialist DANIELA (Martinescu) Gavankar

DURATĂ

4 LUNI – octombrie 2021 – februarie 2022

CURS ABA ACREDITAT

 

Cursul este acreditat cu 48 de credite de Colegiul Psihologilor din  România, creditele oferindu-se doar psihologilor cu drept de liberă practică, care participă la toate cele 4 module.


CUI SE ADRESEAZĂ

Cursul se adresează psihologilor cu drept de liberă practică, dar și părinților și celor care au în terapie persoane cu autism, sau care doresc sa înceapă o carieră în acest domeniu. Are o mare aplicabilitate practică și se bazează în mare parte pe aplicarea tuturor informațiilor teoretice în terapia copiilor. Cursul clarifică dificultățile copiilor cu tulburări din spectru autist, descrie comportamentele și modalitățile de a interveni, precum și cauzele comportamentelor.

UNDE ARE LOC?

Cursul are loc ONLINE

INTERVAL ORAR

Vineri între orele 16:00 – 20:00
și
Sâmbătă între 09:00 – 17:00

CUM ACHIT?

Taxa se achită în contul AITA GROW TRAINING SRL deschis la Banca Transilvania.

CUI: 43279503

IBAN: RO21BTRLRONCRT0576909301

CÂT COSTĂ?

Taxa de participare la acest curs pentru specialiști este de 2000 de lei (500 de lei / modul)

Pentru părinții înscriși la curs (pentru părinți NU se oferă diplomă), taxa de participare este de 1200 de lei (300 de lei / modul).

Taxa de participare se achită în contul AITA GROW TRAINING SRL.

Plata se face pe modul, înainte de fiecare modul. Diploma se acordă doar după parcurgerea tuturor celor 4 module.

octombrie 2021

Modulul I
29, 30 octombrie 2021

noiembrie 2021

Modul II
26, 27 noiembrie 2021

ianuarie 2022

Modul III
21, 22 ianuarie 2022

februarie 2022

Modul IV
18, 19 februarie 2022

Cursul va fi susținut de Daniela (Martinescu) Gavankar, psiholog specialist și supervizor în cadrul Colegiului Psihologilor din România, având experiență în terapia și recuperarea copiilor cu autism din 2001, Master în Applied Behavior Analysis, University of North Texas.

În experiența de peste 18 ani, Daniela (Martinescu) Gavankar a lucrat ca logoped, profesor psihopedagog în școală specială, ca terapeut ABA, shadow și coordonator ABA, susține cursuri de peste 15 ani, iar din anul universitar 2018-2019 predă ABA la masterul de Psihologie Clinică al Universității Spiru Haret.

Informații și înscrieri:

Informații și înscrieri: officeaita@yahoo.com

0753.055.852 de luni până vineri între orele 09.00 -17.00

TEMATICĂ:

MODULUL I

Concepte cheie în analiza comportamentală aplicată (ABA)

  • Copilul cu autism: semne și caracteristici
  • Definiția analizei comportamentale aplicate (ABA)
  • Principiile ABA
  • Discrete trial în ABA
  • Componentele unui discrete trial și caracteristicile acestora
  • SD: stimul discriminativ, Prompt, Răspuns, Consecință
  • Analiza comportamentală aplicată în tulburările de spectru autist
  • Tehnici de utilizare a recompensei; Tipuri de întăritori (recompense)
  • Principiile acordării recompenselor
  • Exerciții pe baza DT (discrete trial)
  • Organizarea unei sesiuni de terapie
  • Greșeli frecvente în terapie;

MODULUL II

Comunicare și limbaj în autism

  • Caracteristicile limbajului la copilul cu autism
  • Ce este limbajul receptiv / expresiv?
  • Ce este sistemul de comunicare cu ajutorul imaginilor
  • Limbajul verbal, Imitarea motorie, orală, verbală
  • Verbal behavior și operanții verbali, Tact, Mand, Intraverbal, Echoic
  • Comunicarea funcțională
  • Extincția
  • Analiza funcțională a comportamentului (funcții)
  • Modelarea comportamentului raportat la funcție
  • Principiile acordării recompenselor
  • Alegerea obiectivelor / programelor în terapie
  • Teoria minții

MODULUL III

Generalizarea comportamentelor. Joc si socializare in autism

  • Tipuri de generalizare: generalizarea SD, răspunsurilor, persoanei, locației, stimulilor, recompensei, mixtă
  • Principii pentru promovarea generalizării în joc, în activități și în cărți
  • Cine face generalizarea?
  • Pași în învățarea abilităților și deprinderilor:
    • Masterare
    • Menținere
    • Generalizare
    • Automatizare
  • Joc și socializare în autism
  • Imitare cu și fără obiect
  • Joc independent, joc paralel, joc social
  • Interacțiune și socializare cu cei de aceeași vârstă
  • Am făcut totul, de ce nu a recuperat complet?

MODULUL IV

Autonomia personală a copilului cu autism. Grădiniță și shadowing

  • Autonomie la masă
  • Desensibilizare la anumite alimente
  • Programul structurat de masă
  • Autonomie la baie: Spălat, Îmbrăcat, încălțat
  • Programul de toaletă: pregătirea familiei și a copilului
  • Implemetarea programului – învățarea folosirii toaletei. Alte reguli de respectat în baie.
  • Prerechizite pentru integrarea în grădiniță
  • Școala de masă vs. școala specială; Alternative în educație
  • Probleme de comportament în colectivitate
  • Shadow. Cine poate fi shadow, care sunt responsabilitățile, care nu sunt responsabilitățile sale
  • Cum încurajăm relațiile sociale între copii?
  • Adolescentul si adultul cu autism
  • Concluzii

SIMPLITATEA ESTE COMPLEXITATEA REZOLVATĂ.

— Constantin Brâncuși